Online marketing strategieën om jouw bedrijf te stimuleren

Online marketing strategieën om jouw bedrijf te stimuleren

Online marketing is een reeks strategieën om producten en diensten te promoten op online platforms: websites, sociale netwerken, blog, e-mail, SEO , videomarketing, mobiel, enz. Het concept wordt bepaald door talrijke digitale tactieken en kanalen, om in contact te komen met klanten in een specifieke ruimte: het internet. De meest gebruikte digitale marketingstrategieën die bij bedrijven betere resultaten opleveren, zijn: e-mailmarketing, aanwezigheid in sociale media, SEO-positionering en mobiele optimalisering.

E-mail Marketing

Het is de strategie die het best werkt om websitebezoeken om te zetten in klanten en om de verkoop voor elk bedrijf te verhogen. En dat is omdat het een manier is om de koper rechtstreeks te bereiken door middel van een bericht in zijn e-mail. Berichten met aanbiedingen of lanceringen kunnen op een gepersonaliseerde manier worden verzonden naar gelang van de belangstelling van elke klant. Abonnees kunnen e-mails ontvangen met aantrekkelijke aanbiedingen en kortingen, alsmede nieuws over nieuwe producten die het bedrijf in de handel brengt. Je kunt ook artikelen publiceren die de voordelen van producten of diensten belichten.

Marketing in sociale netwerken

Sociale netwerken zijn de op één na beste online marketingstrategie geworden om een bedrijf of een product te promoten. Het is belangrijk om regelmatig berichten te plaatsen over de producten of diensten van het bedrijf, evenals inhoud zoals foto's of zinnen die het doelpubliek aanspreken. Evenzo moet je interactie hebben met fans van de pagina, altijd vragen beantwoorden die zowel in opmerkingen als in de inbox worden gesteld.

SEO positionering

Het is een techniek die dient om jouw site bij de eerste resultaten van zoekmachines zoals Google te krijgen. Om jouw pagina bovenaan de zoekresultaten te laten verschijnen, moeten verschillende acties worden ondernomen. Een daarvan is Google te laten weten waar de site over gaat, met behulp van trefwoorden. Analyseer het thema van jouw pagina en onderzoek gerelateerde zoekwoorden met de Google Ads zoekwoordenplanner. Zodra je jouw zoekwoorden, voeg ze in jouw pagina titels en blog artikelen en tekst. Op die manier zal Google ze herkennen en jouw site in de eerste resultaten laten verschijnen, wat verkeer genereert.

Responsief webontwerp voor mobiele apparaten

Steeds meer mensen gebruiken smartphones en tablets om te surfen op het internet, te communiceren via e-mail, te winkelen in onlinewinkels of hun sociale netwerken te checken. Daarom is het belangrijk dat jouw website is aangepast om correct te worden bekeken vanaf een mobiele telefoon of tablet, en niet alleen vanaf een computer. Er zijn gevallen van pagina's die wel op een computer kunnen worden bekeken, maar niet op een mobiele telefoon, omdat ze daarvoor niet zijn aangepast. Het is aan te raden om bij het kiezen van een sjabloon voor jouw website ontwerp, ervoor te zorgen dat het responsive is.