Plannen om een nieuwe website te laten bouwen? Voldoet de oude niet meer? Heb je het gevoel dat je concurrenten je voorbijgaan als het gaat om je website? Of wil je juist met een nieuwe website, je concurrenten voorblijven? Een website laten maken, is sowieso een verstandige keuze. Hierdoor kun je jezelf blijven richten op het ondernemerschap en ben je ook in de toekomst altijd verzekerd van een goed draaiende website, die ook nog eens uit te breiden is. Voordat je jouw nieuwe website laat bouwen, zijn er een aantal zaken, waar je goed over na moet denken. Welke dit zijn? Wij hebben deze voor je op een rijtje gezet!
Stel doelen
Wat wil je bereiken met je website? Wil je mensen informeren over wat jouw bedrijf doet, wie je medewerkers zijn en welke diensten jullie aanbieden? Of ga je een stap verder en wil je producten verkopen vanaf je website? Heb je een concreet doel voor ogen met je website? Wil je bijvoorbeeld 1000 bezoekers per maand trekken? Wellicht 10.000 Euro omzet per maand draaien met je webshop? Door concrete doelen te stellen, kun je gerichter aan de slag gaan met je website.
Bepaal je doelgroep
Wie wil je bereiken met je nieuwe website? Jongeren? Ouderen? Mensen tussen de veertig en de zestig jaar? Vrouwen? Mannen? Je doelgroep is een belangrijk vertrekpunt, voordat je jouw website gaat bouwen.
Webdesign
Heb je zelf al nagedacht over het webdesign van je website? Welke kleuren zie je graag terug op je website? Wil je dat deze kleuren aansluiten bij je bestaande logo? Welke navigatie heb je in gedachte voor de bezoekers? Uiteraard zal het bureau wat je gaat inschakelen voor je nieuwe website hier ook ideeën over hebben, maar het is altijd goed om hier zelf ook over na te denken.
Content
Wat gaan bezoekers vinden op je website? Artikelen over je producten? Informatie over je diensten? Foto’s van medewerkers, met een korte introductie? Een portfolio van eerder gedane projecten? Welke afbeeldingen en video’s wil je gaan plaatsen? Denk vooraf goed na over je content.
Focus op conversie
Wil je een webshop integreren op je website? Ga je producten aanbieden, die bezoekers meteen kunnen kopen op je website? In dit geval is een doel van je website om bezoekers te verleiden om iets bij je te kopen. Denk alvast na op welke manier je bezoekers sneller en vaker kunt verleiden om producten bij je te kopen. Dit kan bijvoorbeeld door buttons toe te voegen met teksten als ‘bestel hier’, of ‘zie hier onze weekaanbieding’. Meer focus op conversie, dit levert gegarandeerd meer omzet op!